Skip to content
Zarządzanie i Pracownicy:
- Modyfikacja Strategii Rozwoju Uczelni, której uzupełnieniem będą strategie dla kluczowych obszarów działalności Uczelni: kształcenia, nauki, promocji, rozwoju kadr, współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym oraz współpracy międzynarodowej,
- Kontynuacja wraz z poszerzaniem działań wspierających, motywujących i promujących najbardziej efektywnych pracowników PK, poprzez wprowadzenie nowych finansowych narzędzi motywacyjnych,
- Zwiększenie efektywności zarządzania finansami Uczelni poprzez analizy wydatków i dobre inwestycje,
- Włączenie do procesu zarządzania eksperckich zespołów zajmujących się określonymi obszarami problemowymi dla PK,
- Wspieranie kultury akademickiej – budowanie otwartej i przyjaznej kultury organizacyjnej i współpracy opartej na wzajemnym szacunku,
- Uzyskanie wysokiej kategorii w ewaluacji działalności naukowej, a tym samym silnej pozycji wśród polskich uczelni technicznych,
- Doskonalenie polityki kadrowej z przejrzystą ścieżka awansu, z możliwością szkoleń i podnoszenia kompetencji,
- Rozwój cyfryzacji uczelni w celu optymalizacji czasu załatwiania spraw administracyjnych, a także ułatwienia organizacji pracy,
- Poszerzanie benefitów dla pracowników i studentów.
Studenci i doktoranci
- Wzmocnienie podmiotowości Samorządu Studentów i Samorządu Doktorantów jako współgospodarza Uczelni, poprzez wybór prorektora ds. Studenckich oraz poprzez powierzenie im zadań w ramach zespołów działających w strukturze Uczelni. Studenci powinni mieć także zasadniczy wpływ na formułowanie założeń funkcjonalno – przestrzennych w nowych inwestycjach, a także uczestniczyć w projektowaniu i zgłaszaniu remontów i modernizacji,
- Rozbudowa infrastruktury dla studentów – we wszystkich obiektach, zarówno nowo projektowanych, jak już istniejących powinny znaleźć się strefy studentów (czas wolny, miejsce nauki, przygotowywania prac) oraz samodzielne pomieszczenie dla Samorządu Wydziału z zapleczem socjalnym, parkingi dla rowerów, samoobsługowe stacje napraw rowerów.
- Obligatoryjność nagród za wyniki w nauce. Nagrody powinny być przyznawane także za: działalność organizacyjną, aktywność promocyjną, wyróżniającą się działalność naukową, twórczą, artystyczną, sportową,
- Unowocześnienie funkcjonowania akademików PK poprzez m.in. wprowadzenie imiennych elektronicznych kart wstępu, czy wygospodarowanie ogólnodostępnych – wspólnych stref relaksu w budynkach z nowoczesnym wyposażeniem.
- Wsparcie uzdolnionych studentów w rozwijaniu pasji pozainżynieryjnych (kulturalnych, sportowych, artystycznych) poprzez pomoc i stwarzanie warunków do rozwijania zainteresowań ,
- Wykorzystanie doświadczeń z nauczania w czasie pandemii Covid-19 do zwiększenia zakresu i poprawy jakości e-edukacji.
- Wdrożenie programu i aplikacji na urządzenia mobilne, dzięki której każdy student będzie miał w jednym miejscu wszystkie niezbędne informacje dotyczące nauki, planu zajęć, sal i aktualnych wydarzeń na PK, bezpośrednią komunikację ze swoim dziekanatem i jednostkami Uczelni,
- Rozbudowa bazy podręczników w BP PK – sukcesywne poszerzanie bazy repozytorium (konsultacje z wykładowcami i studentami),
- Wprowadzenie możliwości korzystania z pomocy psychologicznej także w innych niezależnych ośrodkach poza PK.
Inwestycje
- Polepszenie warunków pracy i nauki poprzez dostosowanie infrastruktury PK do nowych potrzeb 8 wydziałów, jednostek i organizacji,
- Każdy z wydziałów powinien posiadać własną siedzibę, co ułatwia naukę, pracę i logistykę,
- Inwestycje w nowoczesną infrastrukturę badawczą,
- We wszystkich obiektach, zarówno nowo projektowanych, jak już istniejących powinny znaleźć się strefy studentów (czas wolny, miejsce nauki, przygotowywania prac) oraz samodzielne pomieszczenie dla Samorządu Wydziału z zapleczem socjalnym,
- Studenci powinni mieć zasadniczy wpływ na formułowanie założeń funkcjonalno – przestrzennych, a także uczestniczyć w projektowaniu – w szczególności kampusu na Czyżynach,
- Rewitalizacja terenów wokół kampusów: park przy Podchorążych, strefy rekreacji na Osiedlu Studenckim, mała infrastruktura na wszystkich kampusach
- Budowa hali lekkoatletycznej w Czyżynach.
Badania naukowe
- Znaczące zwiększenie efektywności naukowej PK poprzez: intensyfikację współpracy międzynarodowej w obszarze publikacji i projektów oraz wspieranie mobilności pracowników,
- Obniżenie kosztów pośrednich w przypadku organizacji prestiżowych konferencji międzynarodowych lub przygotowywania wniosków NCN, NCBiR oraz H2020 i Horizon Europe,
- Modyfikacja podziału środków z programu profesor wizytujący, na bardziej korzystny dla katedr zapraszających,
- Zapewnienie większej elastyczności finansowej kierownikom Katedr, poprzez wprowadzenie jednolitego algorytmu podziału subwencji dla wszystkich Katedr, tak by mogły one efektywnie kształtować politykę naukową (mocne katedry = mocne dyscypliny naukowe) – we współpracy z Dziekanami,
- Zapewnienie wsparcia naukowego dla pracowników PK, przez powołanie Centrum Doskonalenia Badań Naukowych, które będzie pomagać przy sporządzaniu wniosków o projekty badawcze oraz opracowywaniu wysoko punktowanych artykułów naukowych,
- Monitorowane przenoszenie pracowników dydaktycznych PK na stanowiska badawczo-dydaktyczne. PK powinna zmierzać do poziomu uczelni badawczej. Ponadto chciałbym zatrudniać najzdolniejszych studentów i doktorantów, aby w przyszłości uniknąć problemu luki pokoleniowej.
Nowoczesna dydaktyka
- Nowoczesne, interdyscyplinarne kształcenie – sukcesywne poszerzenie oferty kształcenia oferty kierunków o profilu praktycznym, dostosowanie oferty do zmieniających się trendów współczesnej gospodarki,
- Rozwój nowoczesnych narzędzi kształcenia, w tym. e-learningu,
- Coroczna analiza rekrutacji pod kątem modyfikacji oferty edukacyjnej uczelni, analiza światowych trendów w edukacji (kierunków, sposobów nauczania), sytuacji na rynku pracy i określanie wytycznych w Strategii Kształcenia,
- Tworzenia wizjonerskich, autorskich programów nauczania, opracowywanych we współpracy z pracodawcami oraz partnerami zagranicznymi,
- Wspieranie kierunków rozwoju wydziałów w uzgodnieniu z Dziekanami,
- Poszerzenie oferty kształcenia w języku angielskim, międzynarodowe programy edukacyjne, kierunki międzydyscyplinarne,
- Wspieranie prac projektowych studentów i doktorantów jako elementu zdobywania pierwszych doświadczeń zawodowych.
Współpraca z otoczeniem społeczno–gospodarczym
- Określenie długofalowej strategii współpracy PK z biznesem z uwzględnieniem szczególnie przyszłościowych kierunków rozwoju technologii i zapotrzebowania rynkowego,
- Wzmocnienie roli Politechniki jako eksperta w otoczeniu społeczno-gospodarczym w zakresie badań naukowych i kształcenia,
- Absolwenci i pracownicy ambasadorami Uczelni w otoczeniu społecznym i gospodarczym,
- Rozwijanie współpracy z firmami, instytucjami i samorządem na wielu płaszczyznach:
- patronat nad kierunkami,
- laboratoriami,
- grupami studenckimi,
- w zakresie odbywania płatnych praktyk i staży,
- włączenie ekspertów do dydaktyki,
- współpraca badawcza i komercyjna.
- Zwiększenie częstotliwości udziału w wydarzeniach branżowych, obecność w mediach branżowych oraz rozwój komunikacji pracowników PK z otoczeniem biznesowym,
- Uproszczenie i optymalizacja procedur prawno-finansowych w realizacji partnerskich projektów z przemysłem,
- Organizacyjno-finansowe wzmocnienie struktur PK zajmujących się aktywnie komercjalizacją i transferem wiedzy,
- Zapewnienie kompleksowego kształcenia chętnych studentów i doktorantów w zakresie komercjalizacji projektów oraz nabywania umiejętności marketingowych dotyczących współpracy z biznesem.